Posted in Haine adulți și diverse lucruri cusute - Adult clothes and miscellaneous sewn, Upcycling

Pălărie de soare cu două fețe, pliabilă

( Foldable two-sided sun hat )

De ce să-mi fac singură pălărie de soare? Vara îmi țin părul strâns într-o agrafă mare, ridicat de la ceafă. Nu am găsit încă pălărie în care să-mi încapă și părul strâns. 

Why do I make my own sun hat? In the summer time I hold my hair tightly in a big hair clip, raised from the neck. I have not yet found a hat to hold my hair tight too.

Am făcut câteva măsurători, am investigat tipare on-line și am produs un tipar pentru dimensiunile mele. Borul pălăriei este dintr-o singură bucată. Partea de sus este exact bucata din centru după decuparea borurilor iar lateralele sunt 4 trapeze.

Materialul înflorat este dintr-o cămașă de noapte subțire iar cealaltă față este din resturi rămase de la alte proiecte. Înainte să închid complet cele două fețe ale borului, am făcut cusături circulare paralele și am introdus o bentiță din plastic pentru a întări conturul borului (bentița este de la conturul unui geamantan stricat).

I did a few measurements, I investigated on-line patterns and I produced a pattern for my size. The brim of the hat is one piece. The top is exactly the center piece after the brim are cut and the sides are 4 trapezes.

The floral fabric is from a thin nightgown and the other is from scraps from other projects. Before I fully closed the two sides of the brim, I made a parallel circular seams and I inserted a plastic band to strengthen the contour of the brim (the band is from the contour of a broken textile suitcase).

Fața 1     Side 1

IMG_20170626_042730

Fața 2     Side 2

IMG_20170626_042815

Și acum să pliem pălaria și să o băgăm în geantă 🙂  Răsucesc borurile în formă de “8” și apoi aduc cele două bucle una peste alta. De la pălăria cu un diametru total de 40cm rezultă un pachețel plat de 20cm.

And now we fold the hat and put it in the bag 🙂 Twist the brims in shape of “8” and then bring the two loops one over the other. From the hat with a total diameter of 40cm, results a 20cm flat packet.

IMG_20170626_042941

IMG_20170626_043008

Vacanțe plăcute !

Happy holidays !


 

Leave a Reply

